Ja i torsdags så började vi en liten renovering av vårt sterila kök. Nämnde det tidigare men vi var rätt så säkra på att vi köpt kakel som var ca 5x5 men i fredags när vi öppnade förpackningen så var det mosaik =)  Hyfsat paff vi blev när man ställt in sig på de halvstora... Men sen kom vi på att det var Anna och Bosse som hade köpt det där halvstora kaklet. Men det blev såååå fint ändå!!! Blev riktigt nöjd.
Speciellt med tanke på att varken jag eller Jonas kaklat förut. Men jag kommer aldrig göra om det igen känns det som. Om man nu inte får riktigt bra betalt ;)  Satan vilket slit... Vi har nästan jobbat dygnet runt hela helgen.

Först så skulle ju de gamla kaklet rivas bort, vilket satt som tusan. Sen blev det gipsning och därefter målade vi på primer. Sen skulle bänkskivan passas in och det skulle kapas små jack i underskåpen så att man kunde sätta fast dem och det var inte helt lätt.. Blev åtskilliga minuter om inte timmar för bara måttning. Sen blev det dags att trycka upp mosaiken och på med fogen. Det var ju ganska lätt men vilket skitgöra att tvätta bort fogen.. Vi fick ju gnugga i döddagar...  hehe..

Min kära kamera är på vift nu så jag lägger in lite bilder som jag tagit med mobilen istället. Före bilder får ni när jag hittat kameran. =)  Måste tillägga att spisen ska bytas inom kort och fläkten har vi inte satt upp än.
Vi har också köpt spottar som vi ska sätta upp snart.

Såhär blev resultatet





Vi köpte även en ny lampa på IKEA. Förut satt det en ful lysrörslampa.


Nu ska jag ta å se om jag hittar nått ätbart i kylen.. Kom nyss hem från skolan så jag har inte hunnit äta än.
Sen efter det ska jag rensa alla skåp och diska ur alla saker eftersom det fläg damm överallt... Inte så himla fräscht. 

Hejsvejs =)

6 kommentarer

Danne

01 Oct 2008 13:35

Jäklar vad snyggt...trodde man inte när man kikade förbi i fredags =)

Dannes Anna

01 Oct 2008 13:57

Oj vad fint det blev!! Är riktigt imponerad. Längtar tills det blir middagsbjudning i finköket. ;)

Anders

03 Oct 2008 16:35

Helt ok kök. :) Farbro Anders

Alina

03 Oct 2008 16:40

snyggt!

emma

09 Oct 2008 23:27

fasen va snyggt! :)

Therese

10 Oct 2008 00:33

Tack så mycket! Fasen vad vi slet

Kommentera

Publiceras ej