Bebis:
Här går det undan och imorgon går vi in i vecka 18. Bebisen väger nu 250 gram, är 20 centimeter långt och har börjat lagra på sig mer fett i kroppen. Fingrar och tår börjar se mer färdiga ut och man kan ana alla de små linjer som senare kommer att bli fingeravtryck. Den hitintills snabba tillväxten kommer nu att sakta ned något till ett lugnare tempo. 
 
Jag: 
Nu börjar det kännas att man är gravid, stor & floffsig som man är =P Har även fått lite halsbränna och sen har den jäkla foglossningen i korsryggen kommit tillbaka. Brukar träna en dag i veckan men det får jag nog sluta med för då kan jag inte röra mig på kvällen. 
 
I tisdags fick vi äntligen lyssna på lillens hjärtljud =) Jag har inte känt några rörelser än så det var skönt att få parveln där inne bekräftad! Hjärtat slog fina 152 slag/min, och med Vicke låg det jämt på 130-136 slag. Nu ser vi fram emot 6 mars och UL =) 

Vicke myser på bäbis!!

3 kommentarer

Johanna

16 Feb 2013 18:39

Spännande!! För oss stämde det med hjärtljuden. När jag väntade Milton var hjärtljuden låga och när jag väntade Li var dom höga. :)
Tänker ni kolla kön?

Olivia

16 Feb 2013 19:16

Åh, vad spännande! :)

Mariana

18 Feb 2013 09:07

Åååååh, spännande!!! :-)Nu längtar jag också ti den 6:e Mars!! :-D Hihihi..
Vi måste styra upp en date me middag snart, inte sant?!? :-) Vad händer på Påsk förresten?!? :-) Kraaaam

Kommentera

Publiceras ej